Analytics

桜美林大学では、
全ての選抜において
インターネット出願を導入しています。
JFOU asks all applicants to use online applications
for all selections during admissions.

インターネット出願ならMerits of Our Online Admissions Application网络报考申请的话
  • POINT1

    24時間受付!

    入試前の時間を
    有効活用できます

    Accepted 24 hours a day!

    Allows you to use time efficiently
    before the entrance exam

    24小时接受报名申请

    可以有效利用考前的宝贵时间

  • POINT2

    記入漏れの心配なし

    自動チェック機能で
    入力ミスも確認

    No need to worry about omissions!

    Automatically checks any
    input errors

    不用担心漏填

    自动检查机能帮你纠错

  • POINT3

    かんたん支払い!!

    コンビニ・クレジット
    カードで全国から

    Easy payment methods!

    Pay at a convenience store or with a credit card from anywhere in Japan

    方便付费

    利用便利店,信用卡从全国各地均可支付

インターネット出願サイトの
マイページから出願する
Apply from
My Page for Admission
从入学考试专用我的页面网上报名申请

出願期間内に以下のすべてを
行うことにより出願が完了します。
Complete all of the following before the application deadline申请期间内完成以下各项申请手续=完成申请

  • 「インターネット出願サイトのマイページ」での出願登録Register your application on My Page for Admission“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)的申请登记
    24時間登録可能
    24-hour registration is available
    24小时接受报名申请
  • 入学検定料納入Pay the examination fee支付考试费用
    支払い期限まで※
    Due by the payment deadline*
    规定支付期限内
  • 必要書類の郵送Send the required documents by mail or courier报考材料的邮寄
    出願締切日の消印有効
※出願した日から支払い期限が設けられますのでご注意ください
(支払い案内を確認してください)。
※営業時間は利用する金融機関・施設によって異なります。
※一部選抜の出願書類は出願サイト上でのデータ提出となります。詳細は募集要項をご確認ください。
* Please note that the payment deadline will be set from the day of application (Check with the Payment Guide).
* Business hours vary depending on the financial institution/facility you use.
STEP

01

事前準備

STEP

01

Advance Preparation

STEP

01

事前准备

  1. 1

    学生募集要項を確認するCheck the Student Application Guide请确认招生简章

    出願前に必ず下記より、選抜ごとの学生募集要項と出願期間等の日程・出願書類を確認してください。

    Before applying, please check the application requirements for each type of admission; the schedule, such as the application period, and application documents from the following.

    申请前请务必根据下述内容确认考试项目的招生简章和申请期间,日程以及需提交的材料。

  2. 2

    環境を準備するPrepare the environment设备环境的准备

    • インターネット環境Internet environment网络环境的确认

      インターネットに接続されたパソコンを用意してください。Have a PC connected to the Internet.请准备好连接互联网的电脑。

      ※接続状況が不安定になるスマートフォン、タブレットではインターネット出願が完了できない場合がありますので、利用環境が安定しているパソコンでの出願を推奨します。* We recommend you use a PC as you may not be able to complete your online application on smartphones/tablets that do not always provide stable Internet connections.※连接状况不稳定的智能手机、平板电脑有可能无法完成互联网申请,所以推荐使用环境稳定的电脑申请。
    • 顔写真データID photo data证件照像片数据

      出願時にデータアップしてください。顔写真データの詳細は募集要項から確認してください。Upload the data. Check the Application Guide for details about the ID photo data requirements.申请时请上传数据。照片数据的详细要求请确认招生简章。

    • プリンターPrinter打印机

      郵送ラベルの印刷、受験票の印刷(A4サイズ推奨)に必要です。You need a printer to print out a mailing label (郵送ラベル).需要印刷邮寄标签(推荐A4尺寸)。

    • 郵送する必要書類の準備Prepare the required documents to be sent by post or courier准备邮寄的必要文件

      選抜ごとに必要な出願書類が異なります。また、一部選抜の出願書類は出願サイト上でのデータ提出となります。 詳細は募集要項をご確認ください。Required documents vary depending on the admission method. Check the Application Guide for details.考试形式不同所需的申请文件都不一样。请确认招生简章。

    • メールアドレスの準備
      (受信許可)
      Prepare an e-mail address (to receive information from JFOU).准备电子邮件地址(允许接收)

      「インターネット出願サイトのマイページ」の登録に必要です。ご登録いただくメールアドレス宛に、大学から試験に関する重要なお知らせを配信します。受験終了まで変更・削除の可能性がなく、日常的に確認できるメールアドレスを登録してください。(携帯電話等のアドレスも可)You need to register with My Page for Admission. JFOU will send important information on entrance exams to your registered e-mail address. Register an e-mail address you can check daily and will not change or be deleted (You can use an e-mail address for a mobile device, among other things).“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)。大学将向您注册的电子邮件地址发送关于考试的重要通知。请注册使用考试结束之前没有变更、删除的可能性,日常可以确认的邮件地址。(手机邮箱地址也可以)

      ※【重要】携帯メールをご利用の場合は、メールの「受信拒否設定」を解除、または「obirin.ac.jp」ドメインを「受信許可」に設定してください。
      ※iCloudなどのクラウドサービスに含まれる無料サービスの場合、容量オーバーで受信できない場合があります。
      お使いのクラウドサービスの状況をご確認いただくか、Gmailなどのフリーメールサービスでのお問い合わせを推奨します。
      * [Important Notes] When you use a smartphone’s e-mail address, turn off your rejection setting or set “obirin.ac.jp” as an accepted domain.
      * You may not be able to receive the information due to over capacity when you use free services included in iCloud, etc. Check the e-mail capacity of your service provider or use Gmail and some other free mail services when making inquiries.
      ※【重要】使用手机邮件时,请解除邮件的“拒绝接收设定”,或者将“obirin.ac.jp”域设定为“允许接收”。
      ※iCloud等云服务中包含的免费服务时,可能会因容量过大而无法接收。
      建议您查看云服务的情况,或者咨询Gmail等免费邮件服务。
STEP

02

出願する

STEP

02

Apply

STEP

02

报名

  1. 1

    インターネット出願サイトにユーザー登録後
    「マイページ」から出願内容の登録・確認を⾏う
    Register/check the application details on My Page for Admission.“入学考试专用主页”,按照画面的指示输入。

    「インターネット出願サイトのマイページ」にアクセスし、画面の指示に従って入力してください。

    After logging in to MY PAGE+ with the log-in ID, which was issued in [Steps 1-3], access My Page for Admission from the button on the Top Page, and follow the instructions on the screen.

    “⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ),按照画⾯的指⽰输⼊。

    ●インターネット出願サイトのマイページMy Page for Admission入学考试专用主页

    ・「インターネット出願サイトのマイページ」では出願履歴の確認や以降の入試に関する手続きなどが行えます。

    - My Page for Admission allows you to check your application history and complete procedures related to subsequent entrance examinations.

    ・在“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)中可以确认申请履历和以后的⼊学考试相关⼿续等

  2. 2

    出願内容の登録・確認Registration of application & confirmation报名申请内容的登记、确认

    ・出願登録が完了すると、確認メールが届き、「インターネット出願サイトのマイページ」のアカウントが作成されます。
    ・最終画面の「申し込み完了画面」最終ページに、「インターネット出願サイトのマイページ」への「ログインID(初回のみ)」と、検定料の「お支払い番号」が表示されます。忘れないように控えておいてください(確認メールにも記載されています)。

    - After registration of application is completed, you will receive a confirmation e-mail that your My Page for Admission account has been created.
    - On the final screen of the registration procedure, your log-in ID (valid for first time only) of My Page for Admission and examination fee payment number will be shown. Be careful to make notes of these information, which is also noted on the confirmation e-mail.

    ・申请注册完成后,会收到确认邮件,创建“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)的账户。
    ・在最终画⾯“申请完成画⾯”的最后⼀页,取得“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)的“登录ID(最初登录显⽰考试费的“⽀付号码”。请不要忘记(邮件⾥也会标明)

  3. 3

    検定料を支払うPay the examination fee支付考试费用

    コンビニエンスストアまたはクレジットカードで検定料の支払いをしてください。

    Pay the examination fee either at a convenience store in Japan or with a credit card.

    请⽤便利店(仅限于⽇本国内)或信⽤卡⽀付考试费⽤。

    コンビニエンスストアで支払う場合

    利用できるコンビニエンスストア

    セブンイレブン、ローソン、ミニストップ、ファミリーマート、デイリーヤマザキ、セイコーマート

    コンビニエンスストアでの支払いに必要になる「お支払い番号」は、「インターネット出願サイトのマイページ」および出願完了時の確認メールに記載されています。

    Paying at a convenience store

    Available convenience stores (within Japan)

    Seven Eleven, Lawson, Ministop, Family Mart, Daily Yamazaki, and Seicomart.

    The payment number required for payment at convenience stores can be found on My Page for Admission and in the confirmation e-mail, you received when you completed the application.

    在便利店支付时

    可使用的信用卡

    7-11、罗森、迷你汽车站、全家、每日山崎、精工集市

    在便利店支付所需的“支付号码”记载在“入学考试专用主页”以及申请完成时的确认邮件中。

    クレジットカードで支払う場合

    利用できるクレジットカード

    全選抜:VISA, Mastercard, JCB, AMERICAN EXPRESS, Diners Club INTERNATIONAL
    国際学⽣選抜のみ:Union Pay(銀聯)

    支払方法でクレジットカードを選択した場合は、登録完了と同時に入金が完了となります。

    Paying with a credit card

    Accepted credit cards

    VISA, Mastercard, JCB, AMERICAN EXPRESS, Diners Club INTERNATIONAL

    When paying with a credit card, the payment will be completed at the same time as the completion of registration.

    用信用卡支付时

    可使用的信用卡

    VISA, Mastercard, JCB, AMERICAN EXPRESS, Diners Club INTERNATIONAL, UnionPay銀聯

    如果付款方式选择信用卡,则在注册完成的同时完成收款。

    ※検定料の支払い後は出願内容の変更、検定料の返還ができませんので、支払い前に出願内容の確認を必ず行ってください。
    ※検定料の他に手数料が必要です。
    ※国際学⽣選抜のうち、⽇本国籍を有さず、また有効な在留カードを有しない⽅は、検定料の⽀払いはクレジットカードのみ可能です。

    * Be sure to check that you have entered the correct information in the application before the payment, as you cannot change application details or receive a refund.
    * Apart from the examination fee, a handling fee is required.

    ※支付考试费后不能变更申请内容、完成付费后原则上不能返还,所以请务必在支付前确认申请内容。
    ※除了考试费以外还需要转账手续费。
    ※申请海外学生对象的入学者选拔的人,考试费的支付只能用信用卡支付。

  4. 4

    書類を郵送するSending the Documents邮寄文件

    「インターネット出願サイトのマイページ」から「郵送ラベル(A4)」を印刷し、任意の角2封筒(角型2号)に貼付して出願書類を出願期間内に簡易書留速達で郵送してください(出願締切日消印有効)。

    On My Page for Admission, print out the mailing label (郵送ラベル), attach the label on an envelope of your choice, and send your application documents in the envelope by simple registered express mail or courier by the application deadline (Envelopes stamped on the day of the application deadline will be valid).

    请从“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)印刷邮寄标签,从⽇本海外报名的学⽣请把标签同⽂件⼀起装⼊信封,⾃⾏选择国际邮寄业务公司,填写樱美林⼤学⼊学部地址寄出,在⽇留学⽣请把标签直接贴在⼤信封上寄到标签指定地址。

    【STEP2-3】の検定料の支払いが完了しないと「郵送ラベル」は
    印刷できません。
    一部選抜の出願書類は出願サイト上でのデータ提出となります。 詳細は募集要項をご確認ください。

    出願書類の郵送先

    〒150-8681 渋谷郵便局留 桜美林大学入学部
    桜美林大学の住所とは異なりますので注意してください

    Document sending address for applicants residing in Japan

    〒150-8681 渋⾕郵便局留 桜美林⼤学 ⼊学部
    Note: The physical address is different from the Admission office of J. F. Oberlin University

    报考材料邮寄地址

    150-8681 渋谷郵便局留 桜美林大学入学部
    和樱美林大学的地址不同,请注意

    ⽇本海外报名的学⽣请填写樱美林⼤学⼊学部地址寄出

    194-0294 東京都町⽥市常盤町3758
    桜美林⼤学⼊学部電話: +81-(0)42-797-1542

    Admission Office, J. F. Oberlin University 3758
    Tokiwa-machi, Machida-shi, Tokyo, 194-0294 JAPAN
    Phone: +81-(0)42-797-1542
    注:邮寄之前请扫描⽂件⽤电⼦邮件先发给我们
    Email: global_ad@obirin.ac.jp

    Document sending address for applicants residing outside Japan

    Admissions Office, J .F. Oberlin University, 3758
    Tokiwa-machi, Machida-shi, Tokyo, 194-0294 JAPAN
    Note: Application documents must be scanned before courier and sent to the following e-mail address.
    Email: global_ad@obirin.ac.jp

    ※インターネット上で情報入力しただけでは正式な出願となりません。

    登録完了後、検定料を支払い、出願書類を出願期間内に本学に郵送することで出願完了となります(出願書類の郵送は、「出願書類提出期限」の消印有効です)。余裕をもって出願してください。なお、書類に不備等があった場合は、本学から確認の連絡をいたします。
    ※一般・大学入学共通テスト利用選抜の場合、追加または複数出願する場合、提出書類が不要となります。その場合は入金をもって出願完了となります。

    * We will not accept your application as an official application if you only entered your information on My Page for Admission.

    A complete application consists of: a completed online registration, paid the examination fee, and sent the application documents by the application deadline (The document postmarked or stamped on the day of the application deadline will be valid). Try to complete the application process in good time. If we find any problems with your papers documents, we will contact you to check.

    ※仅在网上输入信息不成为正式申请。

    注册完成后,支付考试费,在申请期间内向本校邮寄申请文件即可完成申请(申请文件的邮寄是“申请文件提交期限”的邮戳有效)。请严格遵守申请时间。另外,如果文件不完备的话,我校会联系您确认。

STEP

03

「受験票」

発行・確認・
印刷

STEP

03

Issuing and Checking the Digital Admission Ticket for Entrance Exams

STEP

03

“数字准考证”的发出、确认、打印

  1. 出願書類を受理した後、インターネット出願サイトのマイページより「受験票」を発行しますので、受験番号等を確認してください。受験票の郵送はしていません。
    「受験票」の発行日については各選抜の学生募集要項から「出願期間等の日程」で確認してください。「受験票」は印刷し、必ず手元に準備してください(A4サイズ推奨)。

    After receiving the application documents, we will issue a digital admission ticket for entrance exams from My Page for Admission. Please check the details, such as the examineeʼs identification number. We do not physically send over admission tickets. Please refer to the “Application Guide” in which you intend to take the examination for the date of issuance of the digital admission ticket.

    受理申请文件后,从网络申请网站的“入学考试专用主页”(インターネット出願サイトのマイページ)发行“数字准考证”,请确认考试号码等。本校不邮寄纸质版准考证。
    关于“数字准考证”的发行日,请从招生简章中确认“申请期间等日程”。请务必打印“数字准考证”,在手边备用(A4尺寸推荐)。

    ※受験番号は合否照会にも必要です。

    印刷した「受験票」は大切に保管してください。

    * You need the examinee’s identification number to check the result (pass/fail) of the exam.

    ※考试号码在合格与否查询中是必要的

STEP

04

試験を受験する

STEP

04

Take Entrance Exams

STEP

04

参加考试

  1. 上記【STEP3】で印刷した「受験票」を必ず手元に準備してください。

    Ensure you have the digital admission ticket printed and in [STEP03] hand.

    请务必在手边准备上述【STEP3】中印刷的“数字准考证”。

STEP

05

合否を「インターネット出願サイトのマイページ」で
確認する

STEP

05

Check the Result (Pass/Fail) on My Page for Admission

STEP

05

在“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)确认合格与否

  1. インターネット出願サイトのマイページより合否を確認します。合格通知の郵送は行っていません。(「インターネット出願サイトのマイページ」上で確認いただく事になります)

    Check for your result (pass/fail) on My Page for Admission. Please note that acceptance letters are not sent by mail or courier from the J. F. Oberlin university.

    从申请⽹站的“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)确认合格与否。⼤学不邮寄录取通知。(请在“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)上确认

STEP

06

入学手続き
(入学金、授業料等の納入)を行う

STEP

06

Enrollment Procedure (paying admission fees, tuition fees, etc.)

STEP

06

办理入学手续(⼊学⾦、学费等的缴纳)

  1. インターネット出願サイトのマイページから振込用紙を印刷し、所定の期日までに入学金、
    授業料等を納入してください。

    ※振込用紙の郵送は行っていません。
    ※入学手続締切後の手続きはいかなる場合でも一切受け付けません。入学の意思がないものとみなします。

    Print out the payment slip form from My Page for Admission and pay the admission fee, tuition fee, etc., by the due date.

    *We do not send payment slips by mail or courier.

    *We do not accept enrollment procedures after the deadline in any situation. We will regard that you have no intention of enrolling when you fail to complete this procedure by the deadline.

    从申请⽹站的“⼊学考试专⽤主页”(インターネット出願サイトのマイページ)打印汇款⽤纸,在规定的⽇期之前⽀付⼊学⾦学杂费等。

    ※大学不邮寄汇款请求单。
    ※入学手续截止日期后任何情况下都不再受理汇款手续。视为没有入学意愿。